Opis projektu


 

Terminy

  • Okres realizacji zadania: od 16.10.2014 do 22.09.2017 r. (W dniu 16.05.2017 r. podpisano aneks do umowy kontraktowej w zakresie przedłużenia czasu na ukończenie robót kontraktowych do dnia 22.09.2017 r.)
  • Data podpisania umowy na realizację robót: 16.10.2014r.
  • Czas realizacji: 22 miesiące od dnia podpisania umowy z uwzględnieniem dwóch okresów zimowych między 15 grudnia a 15 marca
  • Data rozpoczęcia robót budowlanych:
  • Numer Kontraktu: 287/RA/26/13/2014

 

 

Wartość

  • Wartość robót (brutto): 348 593 515,30 PLN

 

 

Cele projektu

  • poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu samochodowego (bezkolizyjne skrzyżowania, pełne wyposażenie drogi związane z jej funkcjonowanie oraz ochrona środowiska)
  • usprawnienie połączeń drogowych na trasie Kielce - Kraków
  • podniesienie komfortu jazdy.

 

 

Korzyści wynikające z przedsięwzięcia

  • komfortowe połączenia drogowe

  • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu

  • obniżenie kosztów podróży

  • utrzymanie lokalnych połączeń sieci drogowej.

 

 

Podstawowe dane techniczne drogi ekspresowej

 

 

Parametr

Wartość /opis

1.

Klasa drogi (ilość jezdni/ pasów ruchu)

S

2.

Prędkość projektowa [km/h]

100

3.

Dopuszczalny nacisk osi pojazdu [kN/oś]

115

6.

Kategoria obciążenia ruchem

KR6

7.

Szerokość jezdni i pasów ruchu [m]

2 x 3,5 m + 2,5 pas awaryjny

8.

Szerokość pasa rozdziału [m]

12 m (w tym obustronne opaski bitumiczne szer. 0,50 m każda)

9.

Szerokość pasa awaryjnego

2,50 m

10.

Spadek poprzeczny jezdni poza łukami wymagającymi przechyłki

jednostronny 2%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inwestycja swoim zakresem obejmuje

  • budowę drogi ekspresowej
  • budowę dróg dojazdowych
  • budowę węzłów drogowych
  • budowę zjazdów indywidualnych, przejazdów i objazdów awaryjnych
  • wyburzenie obiektów mostowych
  • budowę obiektów inżynierskich - mostów, przepustów, przejść dla ludzi i przejść dla zwierząt
  • przebudowę mostu
  • rozbudowę mostu (budowę nowego niezależnego przęsła)
  • budowę sieci uzbrojenia terenu wraz z budową obiektów takich jak stacje trafo, przepompownie, osadniki, separatory, zbiorniki retencyjne
  • wyburzenia obiektów kubaturowych kolidujących z inwestycją
  • rozebranie kolidujących ogrodzeń
  • niezbędną przebudowę uzbrojenia technicznego terenu
  • budowę Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP typ I
  • budowę ogrodzeń zbiorników, wygrodzeń dla zwierząt
  • budowę ekranów akustycznych
  • przeniesienie dwóch obiektów małej architektury
  • wycinka zieleni
  • posadzenie zieleni ochronnej i ozdobnej
  • wykonanie dokumentacji realizacyjno - technologicznej i dokumentacji powykonawczej
  • wykonanie pomiarów hałasu po zakończeniu inwestycji i przekazaniu do eksploatacji.

 

 

 

Wykonane zostaną następujące prace:

Roboty przygotowawcze:

  • odtworzenie trasy i punktów wysokościowych
  • wycinka drzew i krzewów
  • usunięcie warstwy ziemi urodzajnej
  • rozbiórka elementów dróg i ulic
  • rozbiórka budynków
  • rozbiórka infrastruktury technicznej nie związanej z drogą a kolidującą z budową drogi.

 

Roboty drogowe:

  • budowa dwujezdniowej drogi klasy S na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa z przebudową istniejącej jezdni drogi krajowej
  • budowa i przebudowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe
  • budowa węzłów i przejazdów drogowych jako powiązanie z istniejącym układem drogowym
  • budowa elementów BRD i wyposażenia drogi
  • budowa miejsc obsługi podróżnych typu I.

 

Budowa obiektów inżynierskich:

  • przejścia dla zwierząt
  • wiadukty
  • mosty
  • kładki dla pieszych nad drogą S-7
  • przejście podziemne dla pieszych
  • przejścia dla zwierząt małych
  • przepusty
  • Budowa przepustów pod drogą główną, drogami lokalnymi i zjazdami
  • Budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej
  • Budowa oświetlenia drogowego.

 

Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:

  • sieci wodociągowe
  • sieci gazociągowe
  • sieci kanalizacji sanitarnej
  • sieci nN, SN, WN
  • sieci teletechniczne.

 

 

Kadra

  • Kierownik Projektu - Tomasz Kieres - GDDKiA
  • Inżynier Kontraktu - Artur Soliński - Promost Consulting Sp. z o.o.
  • Dyrektor Kontraktu - Arkadiusz Nobis - Budimex S.A.

 

Zestawienie wszystkich obiektów inżynieryjnych z opisem. pdf

 

Szczegółowe opisy wybranych obiektów inzyneirskich w ciągu drogi ekspresowej S7: