Terminy
- Okres realizacji zadania: od 16.10.2014 do 22.09.2017 r. (W dniu 16.05.2017 r. podpisano aneks do umowy kontraktowej w zakresie przedłużenia czasu na ukończenie robót kontraktowych do dnia 22.09.2017 r.)
- Data podpisania umowy na realizację robót: 16.10.2014r.
- Czas realizacji: 22 miesiące od dnia podpisania umowy z uwzględnieniem dwóch okresów zimowych między 15 grudnia a 15 marca
- Data rozpoczęcia robót budowlanych:
- Numer Kontraktu: 287/RA/26/13/2014
Wartość
- Wartość robót (brutto): 348 593 515,30 PLN
Cele projektu
- poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu samochodowego (bezkolizyjne skrzyżowania, pełne wyposażenie drogi związane z jej funkcjonowanie oraz ochrona środowiska)
- usprawnienie połączeń drogowych na trasie Kielce – Kraków
- podniesienie komfortu jazdy.
Korzyści wynikające z przedsięwzięcia
- komfortowe połączenia drogowe
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu
- obniżenie kosztów podróży
- utrzymanie lokalnych połączeń sieci drogowej.
Podstawowe dane techniczne drogi ekspresowej
Parametr | Wartość /opis | |
1. | Klasa drogi (ilość jezdni/ pasów ruchu) | S |
2. | Prędkość projektowa [km/h] | 100 |
3. | Dopuszczalny nacisk osi pojazdu [kN/oś] | 115 |
6. | Kategoria obciążenia ruchem | KR6 |
7. | Szerokość jezdni i pasów ruchu [m] | 2 x 3,5 m + 2,5 pas awaryjny |
8. | Szerokość pasa rozdziału [m] | 12 m (w tym obustronne opaski bitumiczne szer. 0,50 m każda) |
9. | Szerokość pasa awaryjnego | 2,50 m |
10. | Spadek poprzeczny jezdni poza łukami wymagającymi przechyłki | jednostronny 2% |
Inwestycja swoim zakresem obejmuje
- budowę drogi ekspresowej
- budowę dróg dojazdowych
- budowę węzłów drogowych
- budowę zjazdów indywidualnych, przejazdów i objazdów awaryjnych
- wyburzenie obiektów mostowych
- budowę obiektów inżynierskich – mostów, przepustów, przejść dla ludzi i przejść dla zwierząt
- przebudowę mostu
- rozbudowę mostu (budowę nowego niezależnego przęsła)
- budowę sieci uzbrojenia terenu wraz z budową obiektów takich jak stacje trafo, przepompownie, osadniki, separatory, zbiorniki retencyjne
- wyburzenia obiektów kubaturowych kolidujących z inwestycją
- rozebranie kolidujących ogrodzeń
- niezbędną przebudowę uzbrojenia technicznego terenu
- budowę Miejsca Obsługi Podróżnych – MOP typ I
- budowę ogrodzeń zbiorników, wygrodzeń dla zwierząt
- budowę ekranów akustycznych
- przeniesienie dwóch obiektów małej architektury
- wycinka zieleni
- posadzenie zieleni ochronnej i ozdobnej
- wykonanie dokumentacji realizacyjno – technologicznej i dokumentacji powykonawczej
- wykonanie pomiarów hałasu po zakończeniu inwestycji i przekazaniu do eksploatacji.
Wykonane zostaną następujące prace:
Roboty przygotowawcze:
- odtworzenie trasy i punktów wysokościowych
- wycinka drzew i krzewów
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej
- rozbiórka elementów dróg i ulic
- rozbiórka budynków
- rozbiórka infrastruktury technicznej nie związanej z drogą a kolidującą z budową drogi.
Roboty drogowe:
- budowa dwujezdniowej drogi klasy S na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa z przebudową istniejącej jezdni drogi krajowej
- budowa i przebudowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe
- budowa węzłów i przejazdów drogowych jako powiązanie z istniejącym układem drogowym
- budowa elementów BRD i wyposażenia drogi
- budowa miejsc obsługi podróżnych typu I.
Budowa obiektów inżynierskich:
- przejścia dla zwierząt
- wiadukty
- mosty
- kładki dla pieszych nad drogą S-7
- przejście podziemne dla pieszych
- przejścia dla zwierząt małych
- przepusty
- Budowa przepustów pod drogą główną, drogami lokalnymi i zjazdami
- Budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej
- Budowa oświetlenia drogowego.
Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:
- sieci wodociągowe
- sieci gazociągowe
- sieci kanalizacji sanitarnej
- sieci nN, SN, WN
- sieci teletechniczne.

Transport gabarytów, przeprowadzki. Sprawdź nas
Firma Transportowa Opole
Kadra
- Kierownik Projektu – Tomasz Kieres – GDDKiA
- Inżynier Kontraktu – Artur Soliński – Promost Consulting Sp. z o.o.
- Dyrektor Kontraktu – Arkadiusz Nobis – Budimex S.A.
Szczegółowe opisy wybranych obiektów inzyneirskich w ciągu drogi ekspresowej S7:
Obiekt M-1
Most nad rzeką Młynówką w miejscowości Mierzawa w ciągu drogi S7 w km 593+307,52 – obiekt w ciągu drogi ekspresowej
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej sprężonej (2×3 belki)
- rozpiętość teoretyczna 26,10m
- długość całkowita 27,70m
- klasa obciążenia A
Obiekt M-3
M-3 – most nad rzeką Mierzawa w miejscowości Mierzawa w ciągu drogi S-7 w km 593+457,14 – obiekt w ciągu drogi ekspresowej
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej sprężonej (2×3 belki) /
- rozpiętość teoretyczna 26,10m
- długość całkowita 27,70m
- klasa obciążenia A
Obiekt M-4
M-4 – most nad rzeką Mozgawą w miejscowości Wodzisław w ciągu drogi S-7 w km 599+938,8 – obiekt w ciągu drogi ekspresowej
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej sprężonej (2×3 belki)
- rozpiętość teoretyczna 22,00m
- długość całkowita 23,80m
- klasa obciążenia A
Obiekt M-6
M-6 – most nad rzeką Mozgawką w miejscowości Wodzisław w ciągu drogi S-7 w km 600+276,41
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej sprężonej (2×3 belki)
- rozpiętość teoretyczna 20,00m
- długość całkowita 21,80m
- klasa obciążenia A
Obiekt P-18
P-18 – przejście podziemne pod drogą ekspresową S-7 w miejscowości Mierzawa w km 593+198,46
Żelbetowa rama o wym. w świetle 6,0mx3,0m
- długość całkowita 44,7m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-1
W-1 – wiadukt nad drogą wojewódzką nr 768 ul. Głowackiego w miejscowości Jędrzejów w km 584+737,91 – budowa obiektu pod jezdnię lewą oraz przebudowa istniejącego obiektu pod jezdnią prawą
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, trójprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej (3 belki)
- rozpiętość teoretyczna 15,15m+15,96m+ 15,15m
- długość całkowita 47,50m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-2
W-2 – przejazd gospodarczy w miejscowości Jędrzejów w km S7 586+014,74 – rozbudowa istniejącego obiektu polegająca na dobudowie żelbetowej ramy pod jezdnię lewą oraz przebudowie istniejącego obiektu pod jezdnią prawą
Żelbetowa rama o wym. w świetle 6,0mx5,2m
- długość całkowita po rozbudowie 28,0m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-4
W-4 – wiadukt w ciągu drogi powiatowej 0172T w miejscowości Łączyn w km S-7 586+964
Obiekt jednojezdniowy, dwuprzęsłowy o konstrukcji belkowej (10 prefabryk. belek sprężonych typu T)
- rozpiętość teoretyczna 20,55m+20,55m
- długość całkowita 42,0m
- klasa obciążenia B
Obiekt W-5
W-5 – kładka dla pieszych nad drogą S7 w miejscowości Skroniów w km S7 587+088
Obiekt, dwuprzęsłowy o konstrukcji belkowej
- rozpiętość teoretyczna kładki 19,07m+19,07m
- długość całkowita kładki 38,78m
- klasa obciążenia tłum pieszych
Obiekt W-6
W-6 – wiadukt w ciągu drogi powiatowej 0170T w miejscowości Diament w km S-7 589+250.30
Obiekt jednojezdniowy, dwuprzęsłowy o konstrukcji belkowej (10 prefabryk. belek sprężonych typu T)
- rozpiętość teoretyczna 20,56m+20,68m
- długość całkowita 42,15m
- klasa obciążenia B
Obiekt W-7
W-7 – przejazd gospodarczy pod drogą ekspresową S7 w miejscowości Koszarka w km S7 590+460,26
Żelbetowa rama o wym. w świetle 8,5mx5,6m
- długość całkowita 38,8m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-8
W-8 – przejście dla zwierząt nr 1 w miejscowości Koszarka w km S7 591+100,00
Żelbetowa rama czteroprzęsłowa
- rozpiętość teoretyczna 17,0m+21,3m+21,3m+17,0m
- długość całkowita 77,6m
- klasa obciążenia E
Obiekt W-10
W-10 – wiadukt w ciągu drogi lokalnej W-06 w miejscowości Ludwinów w km 595+056,84
Obiekt jednojezdniowy, dwuprzęsłowy o konstrukcji belkowej (10 prefabryk. belek sprężonych typu T)
- rozpiętość teoretyczna 20,55m+20,55m
- długość całkowita 42,12m
- klasa obciążenia B
Obiekt W-11
W-11 – wiadukt nad drogą powiatową nr 0185T w miejscowości Klemencice w km S7 596+847,78
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji płytowej
- rozpiętość teoretyczna 10,2m
- długość całkowita 10,6m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-12
W-12 – przejście dla zwierząt nr 2 w miejscowości Wodzisław w km S7 598+100,00
Żelbetowa rama czteroprzęsłowa
- rozpiętość teoretyczna 16,0m+21,0m+20,0m+16,0m
- długość całkowita 74,0m
- klasa obciążenia E
Obiekt W-13
W-13 – wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S7 w miejscowości Wodzisław w km S7 599+679,00
Obiekt dwujezdniowy o ustroju niosącym rozdzielonym dla każdej jezdni, jednoprzęsłowy o konstrukcji belkowo-płytowej sprężonej (2×3 belki)
- rozpiętość teoretyczna 20,0m
- długość całkowita 21,6m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-14
W-14 – kładka dla pieszych nad drogą S7 w miejscowości Wodzisław w km S7 600+140,00
Obiekt jednoprzęsłowy, łukowy o konstrukcji pomostu belkowo-płytowej sprężonej (2 belki)
- rozpiętość teoretyczna 46,0m
- długość całkowita 47,0m
- klasa obciążenia tłum pieszych
Obiekt W-15
W-15 – przejazd gospodarczy pod drogą ekspresową w miejscowości Wodzisław w km S7 600+918,31
Żelbetowa rama o wym. w świetle 10,5mx6,2m
- długość całkowita 46,4m
- klasa obciążenia A
Obiekt W-16
W-16 – wiadukt w ciągu drogi gminnej w miejscowości Świątniki w km S7 602+569,48
Obiekt jednojezdniowy, dwuprzęsłowy o konstrukcji belkowej (10 prefabryk. belek sprężonych typu T)
- rozpiętość teoretyczna 23,55m+23,55m
- długość całkowita 48,0m
- klasa obciążenia B
MOP I km 590+300
Docelowa lokalizacja MOP-ów została zaplanowana w celu maksymalnego ich wykorzystania pod kątem przydatności dla obsługi podróżnych oraz spełnienia warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego:
– km 590 + 300 (strona lewa) – projektowany MOP typu I.
– km 595 + 580 (strona prawa) – projektowany MOP typu I.
Konstrukcja nawierzchni na MOP-ach:
– warstwa ścieralna z kostki betonowej brązowej – 8 cm
– podsypka cementowo-piaskowa ¼ – 3 cm
– podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego – 20 cm
– podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – 20 cm
– warstwa mrozochronna – 15 cm
MOP II km 595+580
Docelowa lokalizacja MOP-ów została zaplanowana w celu maksymalnego ich wykorzystania pod kątem przydatności dla obsługi podróżnych oraz spełnienia warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego:
– km 590 + 300 (strona lewa) – projektowany MOP typu I.
– km 595 + 580 (strona prawa) – projektowany MOP typu I.
Konstrukcja nawierzchni na MOP-ach:
– warstwa ścieralna z kostki betonowej brązowej – 8 cm
– podsypka cementowo-piaskowa ¼ – 3 cm
– podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego – 20 cm
– podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – 20 cm
– warstwa mrozochronna – 15 cm
Węzeł 1 – „Piaski” – „Jędrzejów Wschód”
Węzeł Piaski (Jędrzejów) – Jędrzejów Wschód – ( km 583+918,75 ) zapewnia powiązanie trasy S7 z drogą krajową DK78 klasy G biegnącą przez centrum Jędrzejowa. Węzeł został zaprojektowany wg schematu pół-koniczyna, z wykorzystaniem istniejącego połączenia po stronie zachodniej do ul. Pińczowskiej oraz z przewidzianą budową drugiej części węzła po stronie wschodniej. Węzeł został zaprojektowany i dostosowany do istniejącej szerokości obiektu nad ul. Krzywą na wybudowanym fragmencie obwodnicy.
Podstawowe parametry łącznic węzła Jędrzejów Wschód:
Łącznica Piaski 1 – typ P1/P4
R1=50 m, spadek poprzeczny = 3% Vp =30 km/h
R2=45 m, spadek poprzeczny = 4% Vp = 30 km/h
Łącznica Piaski 2 – typ P1
R1=45 m, spadek poprzeczny = 4% Vp = 30 km/h
Łącznica Piaski 3 – typ P1/P4
R1=50 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Łącznica Piaski 4 – typ P1
R1=50 m, spadek poprzeczny = 3% Vp =30 km/h
Pasy wyłączania:
Wjazd na łącznicę odbywa się przy pomocy pasa wyłączania o długości 300 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa wyłączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 200 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
– szerokość pasa ruchu: 3,50 m
– szerokość opasek: 0,5 m
– pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
– przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Pas włączania
Wjazd na drogę odbywa się przy pomocy pasa włączania o długości 300 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa włączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 200 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
– szerokość pasa ruchu: 3,50 m
– szerokość opasek: 0,5 m
– pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
– przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Węzeł 2 – „Łączyn” – „Jędrzejów Południe”
Węzeł Łączyn – Jędrzejów Południe – ( km 586+378,50 ) zapewnia powiązanie centrum Jędrzejowa z trasą w kierunku Krakowa. Został utworzony na skrzyżowaniu z ul. Partyzantów, będącą starym śladem drogi nr 7. Węzeł w schemacie „trąbka” optymalnie rozwiązuje powiązania istniejącego układu komunikacyjnego.
Podstawowe parametry łącznic węzła Jędrzejów Południe:
Łącznica Łączyn 1 – typ P1/P4
R1=60m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Łącznica Łączyn 2 – typ P4
R1= 90 m, spadek poprzeczny = 2% Vp = 40 km/h
R2= 40 m, spadek poprzeczny = 4% Vp = 30 km/h
Łącznica Łączyn 3 – typ P1
R1=200 m, spadek poprzeczny = 2% Vp =50 km/h
Łącznica Łączyn 4 – typ P1
R1=95 m, spadek poprzeczny = 2% Vp =40 km/h
Pasy wyłączania
Wjazd na łącznicę odbywa się przy pomocy pasa wyłączania o długości 300 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa wyłączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 200 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Pas włączania
Wjazd na drogę odbywa się przy pomocy pasa włączania o długości 350 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa włączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 250 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Węzeł 3 – „Mierzawa”
Węzeł Mierzawa – ( km 593+772,14 ) zapewnia powiązanie trasy z drogą powiatową 0178T klasy G/Z komunikując przyległe miejscowości takie jak: Mierzawa, Klemencice, Potok Wielki. Węzeł został zaprojektowany wg schematu pół-koniczyna.
Podstawowe parametry łącznic węzła Mierzawa:
Łącznica Mierzawa 1 – typ P1/P4
R1=70 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Łącznica Mierzawa 2 – typ P1
R1=70 m, spadek poprzeczny = 4% Vp = 40 km/h
R2=100 m, spadek poprzeczny = 2% Vp = 40 km/h
Łącznica Mierzawa 3 – typ P1/P4
R1=60 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Łącznica Mierzawa 4 – typ P1
R1=150 m, spadek poprzeczny = 2% Vp =40 km/h
R1=60 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Pasy wyłączania
Wjazd na łącznicę odbywa się przy pomocy pasa wyłączania o długości 300 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa wyłączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 200 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Pas włączania
Wjazd na drogę odbywa się przy pomocy pasa włączania o długości 350 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa włączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 250 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Węzeł 4 – „Wodzisław”
Węzeł Wodzisław – ( km 599+689,90 ) zapewnia połączenie dla mieszkańców Wodzisławia i okolicznych miejscowości z drogą S-7 w kierunku północnym i południowym. Węzeł został zlokalizowany na skrzyżowaniu z drogą powiatową 0188T klasy G, która została powiązana z drogą 0191T również klasy G. Schemat węzła pół-koniczyna, zapewnia: lokalizacje łącznic węzła w korzystniejszej części niwelety trasy głównej, skrócenie długości łącznic oraz zmniejszenia ich pochyleń podłużnych, dobrą rozpoznawalność zjazdów na łącznice oraz przebiegu trasy w obrębie węzła:
Łącznica Wodzisław 1 – typ P1/P4
R1=59 m, spadek poprzeczny = 5% Vp =40 km/h
R2=60 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Łącznica Wodzisław 2 – typ P1
R1= 45 m, spadek poprzeczny = 7% Vp = 40 km/h
Łącznica Wodzisław 3 – typ P1/P4
R1=75 m, spadek poprzeczny = 3% Vp =40 km/h
Łącznica Wodzisław 4 typ P1
R1=60 m, spadek poprzeczny = 4% Vp =40 km/h
Pasy wyłączania
Wjazd na łącznicę odbywa się przy pomocy pasa wyłączania o długości 300 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy S. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa wyłączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 200 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5
Pas włączania
Wjazd na drogę odbywa się przy pomocy pasa włączania o długości 350 m, umieszczonego z prawej strony jezdni klasy A. Zaprojektowana wspólna krawędź odcinka pasa włączania i jezdni głównej bez uwzględnienia długości klina wynosi 250 m. Wjazd na pas wyłączania został zaprojektowany za pomocą klina o długości 100 m.
· szerokość pasa ruchu: 3,50 m
· szerokość opasek: 0,5 m
· szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m
· pochylenie poprzeczne jak na jezdni głównej: 2%
· pochylenie pobocza: 6%
· przyjęto pochylenie skarp wykopów i nasypów: 1:1,5